visionairs zijn nooit money driven

De term visionair wordt steeds bekender. Steeds meer mensen noemen zichzelf zo. Maar dat je jezelf zo noemt betekent niet automatisch dat je ook een visionair bent. Groot denken en plannen hebben voor een schaalbaar bedrijf is niet hetzelfde als vernieuwend, innoverend, veranderend zijn.

Tel daarbij op dat alle visionairs die ik ken en waar ik mee werk, niet money driven zijn. Ze doen het niet voor het geld en de omzet. Ze hebben een doel voor ogen, ze willen het verschil maken met de missie die ze hebben en daar doen ze het voor.

Natuurlijk weten ze dat een financieel gezond bedrijf handig is om de missie te kunnen realiseren. Maar in de meeste gevallen ligt daar de focus niet op. Voor mij zijn dat de echte visionairs. De mensen waar ik mee wil werken. De ondernemers die mission driven zijn. Die hun passie voor hun missie leidend laten zijn.

De mensen die zelf een stap naar achter durven doen, voor het grotere geheel.
De mensen die het grotere geheel continu voor zich zien en de wereld op hun manier echt een stuk mooier willen maken.

De ondernemers die grote schaalbare business ideeën hebben met als doel zoveel mogelijk geld te verdienen, zijn niet perse visionair.

Er is niets mis met money driven zijn, begrijp me niet verkeerd.
Maar in mijn ogen is dat niet vernieuwend, niet wereldveranderend.
Het is niet op grote schaal ‘impact makend’.

Dat kenmerkt voor mij toch echt een visionair, die zijn altijd bezig met die impact willen maken no matter what. Geld komt op de tweede plaats, de eerste plaats is altijd de missie.
Zo scheid ik het kaf van het koren.

Ik vraag me af hoe jij hier tegenaan kijkt. Wat kenmerkt een visionair in jouw ogen en wat vooral niet?

Laat je het mij weten? Stuur een e-mail naar chantal@chantalnolte.nl of een DM op Instagram of LinkedIn.

 

geïnspireerd worden?

Als eerste op de hoogte gesteld worden wanneer er een nieuwe blog online staat? Meld je dan aan via deze link. Ik inspireer je graag!

Denk je dat deze blog waardevol is voor iemand binnen je netwerk? Deel deze blog dan via één van onderstaande buttons.

 

LinkedIn
WhatsApp
Email
Facebook

gratis e-book

van werken in je bedrijf naar leven met je bedrijf

Creëer een business die jouw levensstijl ondersteunt waarbij jij dé expert en go-to person in jouw markt bent terwijl je elke dag kunt doen wat jij het allerliefste doet, zoals content maken, nieuwe ideeën uitwerken of gewoon lekker even lummeltijd. 

In dit e-book neem ik je mee in de 6 essentiële elementen binnen je bedrijf die gezamenlijk zorgen voor een business with ease met als resultaat meer vrijheid, een snellere groei en meer laser focus op de dingen die er écht toe doen.